3 månader

Hejhej!

Som vanligt så springer tiden iväg och jag har väldigt mycket för mig. Det hektiska guide life tog vid så fort jag kom till Kreta igen men den första veckan som jag var tillbaka så var min älskade Linnea på besök. 7-15 jul. Och det var underbart att få ha henne här även om jag var tvungen att jobba. Men veckan blev ändå väldigt bra.

De första dagarna så chillade vi och jag jobbade. På månaden och tisdagen så hyrde vi bil och på måndagen drog vi på en rejäl roadtrip och korsade hela ön från väst till öst. Vi åkte till vai beach, den enda naturliga palmskogen som finns i Europa. Vägen dit var väldigt bra ända fram tills vi kom till lasithi. Då blev det väldigt kurvigt och brant och jobbigt att köra på. Men vi tog oss efter 5 timmar i bil till vai beach. Där åt vi lunch och strosade omkring vid palmerna och badade i havet. Där var vi i ca 5 timmar och tog det bara lugnt. Åkte sedan hem och åt kvällsmat i Rethymnon :)

Tisdagen så åkte vi till stranden falassarna och det är den absolut vackraste strand och vatten som enligt mig finns på Kreta. Det var helt fantastiskt och vattnet var kristallklart. Så där spenderade vi hela dagen och bara solade och badade massor.

Sedan så har vi ätit en massa god mat och Linnea var med på utflykten till elafonissi som jag hade. Väldigt trevligt :)

Så åkte hon hem den 15 och det var så ledsamt. Som jag kommer sakna henne!
Men nu är det tre månader tills jag är hemma igen. Redan 4 månader gjort, det är helt galet vad tiden går fort... så idag är jag ledig och ska bara slappa och ta det lugnt. Jobbade på flygplats till 03;45 inatt så är ganska sliten haha.